BICARA JIWA KE JIWA

Tuesday, November 17, 2009

KATA-KATA HIKMAH

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan –Saidina Ali bin Abi Talib-

KeTika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibuka. Tetapi seringkali kita terpaku lama pada pintu tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan untuk kita.
Setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya.


Waktu kamu lahir, kamu menangis dan orang-orang disekelilingmu tersenyum. Jalanilah hidupmu sehingga pada waktu kamu meninggal, kamu tersenyum dan orang-orang disekelilingmu menangis.

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta...

RENUNGKAN LAH....

Kelebihan membaca Bismillah

1.Allah memerintahkan malaikat memcatat amal manusia yang membaca bismillah sebanyak 400 kebaikkan. 2.Membaca 21 kali ketika hendak tidur akan aman daripada syaitan,kecurian, maut mendadak dan bala.
3.Membaca 313 kali kali bismillah dan salawat atas nabi S.A.W 100 kali pada hari ahad di saat matahari terbit dengan menghadap Qiblat,akan mendapat rezeki yang tiada terduga.
4.Membaca 50 kali di hadapan orang zalim,akan tunduk atau takutlah orang zalim itu. 10 HUkuman Bagi Orang Yang Banyak Ketawa.
1. Mati hatinya.
2. Hilang Air mukanya (malu dan kemuliaan).
3. Digemari syaitan akannya.
4. Dimurkai Allah.
5. Disoal padanya pada hari kiamat.
6. Dipalingkan oleh Nabi Muhammad s.a.w pada hari kiamat.
7. Dikutuk para malaikat.
8. Dibenci oleh semua penghuni langit dan bumi.
9. Lupa pada segala-galanya.
10.Terbuka aibnya pada hari kiamat.

No comments: